Reislegende overzicht reizen 2018

Een mooi jaar was 2018 als het om reizen gaat. Wat mocht ik mooie plekken bezoeken! Reden voor mij om naast AllinMam.com te starten met Reislegende.nl. AllinMam.com is meer gericht op ouderschap en daardoor ook op reizen mét kinderen. Aangezien ik steeds meer alleen op reis ga past dat niet helemaal meer en vond ik het tijd om iets nieuws op te starten. Onderstaand de reizen die ik in 2018 maakte, voor AllinMam.com en later in het jaar ook voor Reislegende.nl.

Finland

In januari vertrok ik samen met mijn man naar Finland, om Lakeland en het noordelijker gelegen Central-Finland te ontdekken. Wat een gave reis was het. In het zuiden van Finland is het ontzettend rustig; volgens locals niet te vergelijken met de drukbezochte plekken in Lapland. Tijdens deze reis hebben we diverse activiteiten ondernomen. We hebben twee gave tours gemaakt met sneeuwscooters en een sledetocht met Huskies. Daarnaast gingen we ijsvissen, wandelen met sneeuwschoenen en mochten we uitvinden wat Arctic floating precies is. Ook van de sauna’s hebben we meerdere keren per dag genoten! Blogs die ik schreef over onze reis naar Finland:

Tsjechië

In maart ging ik met een klein clubje op persreis naar Liberec, een mooie stad in het noorden van Tsjechië. Deze stad kun je perfect combineren met skiën, aangezien er in de omgeving meerdere kleine skigebieden liggen. En dat op een uurtje afstand van Praag. De blog die ik schreef over Liberec:

Schotland

In april ging ik samen met mijn man een aantal dagen naar Schotland. Omdat ik helemaal middenin de serie Outlander zat, die in Schotland is opgenomen, bezochten we veel Outlander filmlocaties. Daarnaast reden we van Edinburgh naar Isle of Skye, dwars door de Schotse hooglanden. Zo mooi! Blogs die ik schreef naar aanleiding van onze Schotland reis in 2018 (en later in 2019):

Portugal

Half april ging ik op persreis naar Portugal, voor collega blogger Sharon van Moeders.nu omdat ze zelf niet in de gelegenheid was. In Centro ging ik onderzoeken hoe geschikt de regio is voor gezinnen. Blogs die ik schreef over deze reis naar Portugal:

Vanuit Lissabon een dagje naar Óbidos - Reislegende.nl

Picardië – Frankrijk

In mei verbleven we met het gezin in Picardië, in het noorden van Frankrijk. We verbleven voor Eurocamp in één van hun mobile homes en keken wat er allemaal in de omgeving te doen was. Blogs over ons verblijf in Picardië:

Terug in de tijd: Abbaye Notre-Dame d'Ourscamp in het Franse Picardië - Reislegende.nl

Champagne-Ardenne – Frankrijk

Na onze week in Picardië waren we op uitnodiging een kleine week in Champagne-Ardenne. We hadden prachtig weer, het leek wel hoog zomer. In deze mooie Franse streek deden we leuke activiteiten met de kinderen en genoten we van elkaar. De blog die ik schreef over ons verblijf en de activiteiten in Champagne-Ardenne:

Varen op de Maas - Reislegende.nl

Tunesië

Eind mei ging ik op persreis naar Tunesië. Leuk, want daar was ik nog nooit geweest. Het land heeft me erg verrast en ik ga graag nog eens terug. Wat veel fotogenieke plekken zijn er in Tunesië! Vooral de historische overblijfselen spreken me erg aan. De blogs die ik schreef over deze reis naar Tunesië:

Kroatië

Met vriendin Monique ging ik voor 5 dagen naar Kroatië, waar we in Sibenik op camping Solaris verbleven. We ontdekten de leuke stadjes in de buurt, zoals Trogir en Primosten. Daarnaast gingen we ook een dagje naar de Plitvice meren en Krka. De blogs die ik schreef na dit bezoek aan Kroatië (en later na mijn bezoek aan Split in 2019):

Tips voor een bezoek aan de Plitvice meren - Reislegende.nl

Stuttgart

Samen met Bonnie van Onehandinmypocket.nl ging ik half juli een weekend naar Stuttgart. Een verrassend leuke stad! We hadden niet heel veel tijd, maar op de fiets én met de hop on hop off bus hebben we toch veel van Stuttgart gezien. De blog die ik over deze Duitse stad schreef:

Neues Schloss in Stuttgart - Reislegende.nl

Denemarken

In augustus was het tijd voor de zomervakantie met het gezin. Dit jaar stond Denemarken op het programma, een land waar ik erg benieuwd naar was. De eerste week verbleven we in Djursland, bij Landal Ebeltoft. Djursland is ontzettend leuk voor kinderen en in een uitgebreide blog vertel ik wat er allemaal te doen is voor gezinnen. De tweede week bezochten we Kopenhagen, Mons Klint en Funen. De blogs die ik schreef over onze reis naar Denemarken:

Roadtrip Denemarken - Reislegende.nl

Vogezen – Frankrijk

In oktober stond er opnieuw een persreis op het programma, dit keer naar de Vogezen. Het was voor de tijd van het jaar onvoorstelbaar mooi weer, met temperaturen rond de 24 graden. Heel gek omdat de natuur en en al herfst was! Een prachtige regio waar veel te zien en te doen is. Lees de blog die ik schreef over mijn bezoek aan de Vogezen:

Herfst in de Vogezen: verblijf in een goud gele wereld - Reislegende.nl

Moezel – Duitsland

Eind oktober was het in de herfstvakantie tijd om weer met het gezin op pad te gaan. We gingen voor een weekje naar Landal Mont Royal in de Moezelstreek. In vergelijking met een week eerder in de Vogezen leek het hier ineens wel winter, zo koud! Ondanks dat zagen we mooie dingen in de omgeving van Landal Mont Royal en hadden we het gezellig met Sharon van Moeders.nu en haar gezin. Lees de blog die ik schreef over Landal Mont Royal:

Geierlay Brücke, Duitsland - Reislegende.nl

Dit artikel kan affiliate linkjes bevatten. Wanneer je doorklikt via deze linkjes en een aankoop doet, ontvangen wij een kleine commissie. Dit kost jou echter niets; de verkopende partij neemt deze commissie voor zijn rekening. Blij met de informatie die je in dit artikel gevonden hebt? Dan zijn we dankbaar als je je vliegticket, accommodatie of huurauto boekt via één van onze linkjes. Meer directe linkjes naar aanbieders vind je op deze pagina. Voor nu: veel leesplezier!

Melissa

Welkom! Ik ben Melissa, content creator, gek op fotografie en reizen. Ik haal veel voldoening uit het publiceren van reisfoto's en reiservaringen op deze website. Kom en reis met mij mee naar prachtige plekjes!